Organizacja czasu- jak?

20:00:00

Hey, hi ,hello!
Jak widać w tytule, dzisiejszy post nie będzie dotyczył typowo modowego tematu. Cóż, po prawdzie nie będzie go dotyczyć praktycznie w ogóle.Jednak, jeśli prowadzimy bloga, lub/i nagrywamy filmiki na YouTube, trzeba to pogodzić, z zajęciami codziennymi (często, chcąc nie chcąc, ważniejszymi)
Jak to zrobić? Mam kilka sposobów. Może komuś się przydadzą.
Gwoli wstępu:
Organizacja czasu według mnie trzeba podzielić na dwie fazy: teorię i praktykę. Jak niestety wiemy, druga część jest o wiele trudniejsza. :) Nie twierdzę, że sama jestem w stu procentach zorganizowana, jednak pracuję nad tym cały czas i widzę efekty, co jest motywujące!
(Plan podam na swoim przykładzie, będzie mi łatwiej:))

Krok pierwszy teorii: 
Zastanówcie się, na ile partii musicie podzielić swój czas. Poza oczywistym czasem przeznaczonym na szkołę(bądź uczelnie czy pracę:)) muszę znaleźć czas na swoją największą pasję: taniec. Oczywiście, muszę wyskrobać 'parę' minut na naukę,korepetycje oraz lekcje. Spotkania z przyjaciółmi, nagrywanie filmików, prowadzenie bloga, chwila dla siebie.Tak dużo rzeczy,tak mało czasu. Jednak jest na to sposób:) 

Krok drugi:Kalendarz


Aktualny kalendarz



Zeszłoroczny.

 Przypiszcie danym czynnością, dane godziny. Dopasowanie planu lekcji do korepetycji czy tańców, to według mnie to najprostsze zadanie. Kiedy już będziemy mieć ustalone tzw: godziny bazowe, czas na to, by w wolny chwile wpleść to, co musimy zrobić. Godzina wolna między korepetycjami z matematyki a dodatkowym angielskim? Wykorzystaj ten czas, jak chwilę dla siebie, zrelaksuj się!

Krok trzeci: Zapamiętać! 
Nasza głowa nie jest idealną bazą danych, do przechowywania informacji o miejscu czy godzinie spotkania, terminów naglących nas do oddania prac czy innych rzeczy, o których pamiętać musimy. Jak temu zaradzić? Nic prostszego. Wyżej pokazałam Wam dwa kalendarze. Przykładowe zeszłoroczne zapiski, oraz tegoroczne  'porównanie' planu szkolnego z planem tańców.
Co zapisujemy? Wszystko. Dosłownie! Kartkówka, wizyta u lekarza, sprawdzian, wyjście na zakupy, urodziny znajomych, termin oraz temat pracy,godziny. Każdą konkretniejszą rzecz, niż zjedzenie obiadu- zapisz w kalendarzu:)) A jeśli dodatkowo zakreślisz to na kolorowo- na pewno o tym nie zapomnisz:) 

Krok czwarty: Systematyczność!
Nawet jeśli pozapisujesz wszystko, lecz kalendarz odłożysz na najwyższą półkę bądź dno plecaka- będzie Ci to na nic. Przeglądaj go systematycznie- nawet i kilkakrotnie. Wykreślaj, lub odznaczaj rzeczy które wykonałeś.Wklej tę czynność do rzeczy które robisz codziennie, niech wejdzie Ci to w nawyk:) 

Podsumowanie: 
Na pewno potrzeba czasu żeby zmienić swoje nawyki odnośnie organizowania, i nie tracenia tak cennego przecież czasu. Jednak praktyka czyni mistrza, i warto poświęcić trochę uwagi na taką rzecz, jak dobre zorganizowanie dnia:) 

Mam nadzieję, że chociaż komuś pomogłam. A teraz zgodnie z grafikiem, uciekam do nauki.
Buziaki for all :*

xoxo, clau

You Might Also Like

0 komentarze

Proszę o nie zostawianie komentarzy które mają pomóc autopromocji: będą one kasowane ;)

Like us on Facebook

PRAWA AUTORSKIE.

wszelkie treści oraz zdjęcia na tym blogu, są mojego autorstwa. NIE ZEZWALAM na wykorzystywanie ich bez mojej zgody.
jeśli chcesz to zrobić, zapytaj.